MY HEALTHY TIPS

22.07.2019

Ahoj všichni! Doufám, že se máte skvěle:) Říkala jsem si, že už dlouho nebyl článek o zdravém jídle a celkově na téma ZDRAVÍ. Budu ráda, když si to přečtete, protože tělo máme jen jedno a je DŮLEŽITÉ se o něj starat i vnitřně. 

Stravě a cvičení se věnuji opravdu dlouho a je to můj největší koníček. Za tu dobu jsem přišla na to, co vyhovuje mému tělu a po čem se cítím zdravě a spokojeně. 

Zdravě jím vlastně pořád, jelikož mám pak ze sebe dobrý pocit a cítím se tak nejlépe. Samozřejmě mám dny, kdy jím 24/7 a pak jsem líná se jen zvednout z postele, haha. To znají asi všichni...hlavně holčičí chutě jsou někdy na zbláznění.

1. Stanovte si cíle

Chcete zhubnout? Omezit smažené a tučné věci nebo změnit svoje stravovací návyky od základů? Nejdříve si ujasněte jaký máte cíl, protože motivace je důležitá. Já nevěřím žádným dietám a rozhodně nemají smysl. Ale! Pokud chcete např. zhubnout, nemůžete jíst ani zdravé potraviny jak se vám zlíbí. Vypsala jsem vám nějaká jídla, kterým je potřeba se vyhnout když chcete zhubnout.

Potraviny, které jsou zdravé, ale rozhodně po nich nezhubnete:

  • Smoothie - moje oblíbená snídaně. Do mixéru naházíte samé zdravé věci, ale je to obrovská kalorická bomba (hlavně když tam přidáte arašídové máslo). Za chvíli dostanete hlad a to proto, že vypijete samé sacharidy, které vás nadlouho nezasytí. Pokud chcete zhubnout, volte např. špenát, ananas, okurku, jablko, celer, zázvor atd. 
  • Müsli - raději koukejte na složení, protože po sladkém čokoládovém Müsli rozhodně nezhubnete. Já si většinou dělám domácí granolu...můžu si tam dát spoustu oříšků a určitě je to zdravější i levnější varianta.
  • Ochucené jogurty - myslím si, že je mnohem lepší, když si dáte bílý a přidáte si tam ovoce, oříšky a med. 
  • Arašídové máslo - já ho naprosto zbožňuju, ale když se podíváte na množství tuků a sacharidů...je to další kalorická bomba. Určitě vám nic neudělá lžička denně, ale jíst ho ke každému jídlu dietní opravdu není (bohužel)
  • Džusy - těm bych se při hubnutí úplně vyhnula. Raději si dejte do vody citron s mátou a nebo zkuste zeleninové šťávy - ale ne každému chutnají. Já mám ráda např. šťávu z mrkve a červené řepy

2. Kupujte si zdravé svačinky

Honí vás mlsná a vy koupíte v obchodě balíček brambůrků a Colu? To je špatně. Nejdříve si vzpomeňte, že jste na cestě za lepším já a tělo si na to postupně začne zvykat. Naučte se svačit zdravě a v obchodě vybírat kvalitnější a zdravější potraviny. Doma pak nebudete mít zásobu tučných a sladkých svačinek a raději sáhnete po zdravější variantě. 

3. Zamilujte si saláty

Ze syrové stravy získáte daleko více vitaminu než z tepelně zpracovaného jídla. Můžete si tam přidat oříšky, hummus, pomazánku, pesto, mango, konopná semínka nebo balzamikový ocet. Uvidíte, že si to zamilujete!

Ještě vám sem připíšu svoje tipy na potraviny, které vám naopak s hubnutím pomůžou:)

  • ananas
  • zázvor
  • zelený čaj / matcha tea 
  • citrón (ráno s teplou vodou před snídaní)
  • chilli - (můžete zkusit, já nesnáším pálivé věci)

4. Cvičte denně 15 minut!

Vím jak je někdy těžké se dokopat, ale zkuste si na 15 minut zacvičit zpevňovací cviky. Odložte na chvíli telefon, položte všechny rozdělané věci a věnujte ten čas sobě. Můžete si udělat prkno a zaposilovat břicho, nebo se jen protáhnout. Berte to jako denní rutinu (třeba jako čištění zubů)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky